6. Kruip d’r op tijd in

Lijkt logisch: als je moe bent, zou je meer moeten slapen. En in veel gevallen is dat ook logisch. In de drukke wereld van vandaag is het te makkelijk om té korte nachtjes te maken. Vaak houden we onszelf voor dat we best met 5 of 6 uurtjes toe kunnen. Vooral drukke ondernemers hebben hier een handje van. en toegegeven: als je in je 20-er jaren bent, kunt je dit best een tijdje volhouden. Maar de kans is groot dat je die leeftijd reeds bent gepasseerd.

En zelfs dan is de realiteit dat je langzaam maar zeker roofbouw pleegt op je lichaam. Dit zal vroeg of laat zijn tol eisen in de vorm van een burn-out, hartproblemen, overgewicht etc. Van de 24 uur die een dag rijk is, zijn we gewoonlijk al 2/3, dus 16 uur in de weer. Dat is meer dan zat. Probeer dan ook gemiddeld 8 uur slaap per nacht te krijgen. Je lichaam – en je hoofd – zal je er dankbaar voor zijn.

7. Go get some!

Jazeker. Sex is goed voor je! Het produceert tal van stofjes waar je je goed van voelt. Bovendien is het al meermalen aangetoond dat het je stresslevels doen dalen. Het is ook goed voor je bloeddruk, iets waar toch veel te veel mensen last van hebben. Bovendien is het goed voor je imuunsysteem. En er zijn minder leuke manieren om aan je energiebalans te werken toch?

Geen excuses meer dus. Maak het dus gezellig in huis en verleid de missus (of je hubby natuurlijk!) tot een vervroegd vertrek richting de slaapkamer. Tip: buitengewoon goed te combineren met tip nummer 10. En ook best goed met nummer 5, als je daarvoor in bent! 😛

2018-01-05T13:10:42+00:00

Laat weten wat je hiervan vindt!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.